Altijd vindbaar en dichtbij

Een herkenbare en vindbare publieke omroep vormt de basis van onze overkoepelende strategie ‘Voortdurend in Verbinding’. NPO Start en NPO Luister spelen daarin een centrale rol. Het zijn de vindplaatsen van al onze content, waar omroepen volop de ruimte krijgen om bij hun titels verdieping te bieden.

Altijd vindbaar en dichtbij

Om elke kijker en luisteraar zo persoonlijk mogelijk te bedienen en te verrassen, besteden we veel aandacht aan de ontwikkeling van een uniek algoritme, dat kijkers en luisteraars titels aanbeveelt met een hoge publieke waarde.

Social media

Social media-platformen zijn voor veel mensen een belangrijke bron van informatie en ontspanning. Daarom zijn we ook op die platformen aanwezig met gerichte, speciaal voor social media gemaakte content. We benutten hiermee de extra mogelijkheden om rechtstreeks in contact met het publiek te komen, zodat we nog meer persoonlijke impact kunnen maken.

“Gestolen Gezicht is niet alleen een interessante speurtocht, maar ook een geslaagde spoedcursus digitale veiligheid.”
Consumentenbond

Podcast vergroot digitaal bewustzijn

Gestolen Gezicht (MAX)

Online oplichting is aan de orde van de dag. Vooral ouderen zijn een kwetsbare doelgroep. Hoe licht je hen voor over het belang van internetveiligheid? Omroep MAX vond het antwoord met een spannende whodunnit, gemaakt met een bekende ervaringsdeskundige: Janny van der Heijden. In de podcast Gestolen Gezicht gaat Janny op zoek naar de internetcriminelen die haar identiteit hebben aangenomen om mensen op te lichten via sociale media. Onderweg komt ze van alles te weten over de kansen en gevaren van AI, de rol van big tech en social media en de gebrekkige regelgeving in de Europese Unie. De serie ontving lovende reacties en recensies. Zo tipte de Consumentenbond de serie aan haar leden, om hun digitaal bewustzijn te vergroten.

Kijk voor meer impactvolle cases van onze maatschappelijke waarde op NPO.nl (new window)
Ga naar onze cases